Readme 1st.



1- Contain Spoilers. If you don't like spoilers, do not continue reading.

2-
DO NOT COPY & PASTE I don't like people who copy my work. Strictly no PLAGIARISM or alteration.

3- Link to this site Please leave a link to this site if you quote or take anything. It's http://www.haromoni.net or http://hm-asupa.blogspot.com

4-
The reviews are not copied from other site. I wrote every review with my own understanding of the show. It's a rough review. The contents are not 100% accurate. So don't blame me if you find my review is wrong. I only have basic Japanese Language education. Don't ask me to write every translation.


5- Screenshots does wonder. You can refer which episodes later when you found unnamed videos on the net.

Haromoni@ [#016] 2007.07.22



Minggu ini Haromoni@ main reaction game. Mereka naik roller coaster dan masuk rumah hantu. Minggu ni juga ada Jun Jun dan Rin Rin, penampilan pertama dalam Haromoni@. Juga ada persembahan single terbaru Morning Musume, Onna ni Sachi Are.




Memandangkan episod ini merupakan episod pertama yang menampilkan Jun Jun dan Rin Rin, maka cerita pasal diorang ini pun diulang semula.


Ni ialah scene masa pengumuman kemasukkan mereka kedua ke Morning Musume oleh Tsunku.



Lepas tu scene-scene persembahan mereka dekat konsert bulan 5 bersama H!P Eggs dan rakaman persembahan Onna ni Sachi Are untuk Haromoni@ hari ini.



Rancangan pun bermula. Mereka berada di Tokyo Dome City Attraction. Mereka pakai baju baru. Mereka memanggil Jun Jun dan Rin Rin yang sedang seronok bermain Merry-go-round. Timbul kecemburuan dalam diri orang lain sebab mereka tak dapat naik merry-go-round.


Jun Jun dan Rin Rin pun datang.


Game pertama ialah mereka akan naik sebuah roller coaster Thunder Dolphin. Masa mereka naik roller coaster tu, mereka kena jawab soalan yang akan diberi.





Mula-mula naik ialah Sayumi dan Reina. Mereka berjaya jawab 2 soalan. Soalan ketiga, Reina aje yang dapat jawab kerana Sayumi agak sibuk menjerit tanpa mengawal perasaan.




Seterusnya giliran Jun Jun dan Rin Rin. Mereka menjawab soalan mudah seperti hobi dan favorite member mereka dalam MM.




Seterusnya giliran leader dan sub-leader yang berjaya menjawab kesemua soalan. Eri tak naik roller coaster atas sebab dia memang penakut naik roller coaster, takde geng nak naik atau dah muak asyik naik je dalam Zekkyou/Hakkan CM.



Mereka kemudiannya akan masuk ke dalam rumah hantu yang bertemakan hantu gigi. Dalam ni ada sesetengah pintu yang ditutup yang hanya boleh di buka dengan memasukkan dentist punya cermin kedalam patung-patung hantu yang ada dekat situ.


Mereka akan dikira bilangan jeritan. Ada nilai maksimum bagi setiap kumpulan.


Kumpulan pertama yang masuk ialah Reina, Ai-chan dan Jun Jun. Dalam game nih, Jun Jun jadi leader. Dia takde perasaan takut kot.



Dalam nih kita dapat melihat Ai-Chan menjerit banyak kali. Dia sangat pengecut berbanding Jun Jun yang sangat cool.


Jun Jun gelak bila ada hantu buat lawak dalam tu.



Hanya satu tempat je yang buat Jun Jun jerit, masa ada hantu serbu depan dia. Reina banyak juga menjerit tapi Ai-Chan la yang paling banyak menjerit. Itu tak termasuk dia mencarut banyak kali yang terpaksa di edit buang oleh TV Tokyo.


Mereka berjaya keluar dengan Ai-Chan sangat muram~



Kumpulan seterusnya ialah Eri dan Risa. Berbanding Risa dalam episod Hello! Morning dulu, yang lebih berani dan lebih protective terhadap Eri, minggu ni dia banyak bunyi pula.



Mereka banyak bunyi dan gagal menamatkan game.



Rin Rin dan Sayumi menang tanpa bertanding (ye ke?). Tapi kesemua mereka kena minum tonik yang tak sedap itu.





Reaksi lepas minum.



Seterusnya persembahan Onna ni Sachi Are.

Rancangan tamat dengan preview PV C-ute Meguru Koi no Kisetsu.

0 Comments:

Post a Comment




 

Copyright 2007 Haromoni.net
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.